Ημουσική είναι προφανώς το πιο σημαντικό κομμάτι μιας μπάντας. Αυτό που πουλάει ένα γκρουπ είναι τραγούδια, καλά κιθαριστικά riff, πιασάρικες μελωδίες που γίνονται αθάνατες και που τα ξεπερνούν ακόμα κι όταν δεν είναι πια εδώ. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Όποιος λέει ότι οι Rolling Stones κάνουν μόνο μουσική κάνει λάθος. Όποιος πιστεύει ότι η Lady Gaga έχει φτάσει στην κορυφή μόνο για τα τραγούδια της είναι αφελής. Η εικόνα, η στάση, το τι μεταδίδει ο μουσικός, είναι επίσης πολύ σημαντικό όταν πρόκειται για τησύνδεση με το κοινό. Και αν δεν ήταν η αδύνατη εμφάνιση της, η Lady Gaga δεν θα είχε γίνει η ντίβα που είναι σήμερα. Αν δεν ήταν οι χοροί του και αυτή η αλαζονική στάση, ο Jagger δεν θα ήταν επικεφαλής ενός από τα πιο θρυλικά συγκροτήματα στον κόσμο για 60 χρόνια.
Η μουσική, από τη στιγμή που γίνεται βιομηχανία, εξαρτάται και από άλλους παράγοντες που δεν είναι απλώς μουσικοί. Το περιεχόμενο του άλμπουμ, τα τραγούδια, μπορεί να είναι θαυμάσια, αλλά πρέπει να ξέρετε πώς να τα πουλήσετε σε μια αγορά γεμάτη ομάδες και μπάντες. Η αισθητική είναι απαραίτητη για αυτό, και είναι κάτι που βλέπουμε από τη γέννηση της ίδιας της ποπ. Τα χτενίσματα των Beatles ήταν σήμα κατατεθέν του οίκου και έγιναν μέρος του σημάδι της ταυτότητάς τους. Τα κοστούμια καλλιτεχνών όπως ο Τζίμι Χέντριξ ή η Τζάνις Τζόπλιν δημιούργησαν πολλές διαμάχες εκείνη την εποχή, αλλά κανείς δεν φαντάζεται τον Έλτον Τζον χωρίς τα χαρακτηριστικά του γυαλιά ή τον Άνγκους Γιανγκ να βγαίνει για να παίξει με τους AC/DC χωρίς τίποτα άλλο εκτός από αυτό το σχολείο. στολή. Και είναι ότι, σε πολλές περιπτώσεις, είναι το πρώτο πράγμα που μας έρχεται από ένα συγκρότημα, και γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό για αυτήν την πρώτη εντύπωση. Το ίδιο συμβαίνει με τα εξώφυλλα άλμπουμ, τα οποία αντιπροσωπεύουν τη συνοδευτική επιστολή αυτού του έργου. Μερικά έχουν γίνει αυθεντικά καλτ έργα, όπως το The Dark Side of the Moon, των Pink Floyd ή το Abbey Road των Beatles, που επαναλαμβάνονται και αναπαράγονται ad nauseam.
Μια προκλητική συνοδευτική επιστολή
Άλλοι, ωστόσο, έχουν τραβήξει την προσοχή για πολύ διαφορετικούς λόγους. Πολλές ομάδες έχουν χρησιμοποιήσει ταεξώφυλλά τους για την προκλητική στρατηγική τουςπροσπαθώντας να τραβήξουν την προσοχή του κοινού με σκανδαλώδη εξώφυλλα. Αυτό είναι κάτι αρκετά κοινό στο ροκ, ένα είδος κατά του κατεστημένου από τη φύση του, αλλά έχει δει και σε άλλα στυλ όπως η ραπ, η ποπ ή η λάτιν αστική μουσική. Και ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος πρόκλησης; Φυσικά, τοφύλο. Οι σεξουαλικές εικόνες πωλούν, προσελκύουν την προσοχή των ανθρώπων και προκαλούν έντονες συζητήσεις σχετικά με το αν είναι αποδεκτό να αποτελούν μέρος δίσκων που είναι διαθέσιμοι σε όλους. Και υπάρχουν μερικά εξώφυλλα που θα μπορούσαν να θεωρηθούν τέλεια ως πορνογραφικά έργα και σήμερα θα δούμε μερικά από αυτά.
The Strokes and This Is It
Πάντα υποτιμημένοι, οι The Strokes υπήρξαν ένα από τα πιο πρωτότυπα και αναζωογονητικά εναλλακτικά ροκ συγκροτήματα του νέου αιώνα. Οι πέντε νέοι είχαν την πρώτη τους μεγάλη επιτυχία χάρη σε αυτό το άλμπουμ, This Is It, που είχε ήδη γεννηθεί με αντιπαραθέσεις λόγω του εξωφύλλου του. Σε αυτό, σε αυστηρό και κομψό ασπρόμαυρο, βλέπουμε το γυμνό πίσω μέρος μιας νεαρής γυναίκας να το χαϊδεύει με ένα κομψό μαύρο γάντι. Μια φωτογραφία που τραβήχτηκε τυχαία, όταν ο φωτογράφος που ήταν υπεύθυνος για τη λήψη του εξωφύλλου του άλμπουμ βρήκε αυτό το γάντι στο σπίτι και ζήτησε από την κοπέλα του να του ποζάρει γυμνή. Η φωτογραφία άρεσε τόσο πολύ στο συγκρότημα που αποφάσισαν να τη μετατρέψουν σε εξώφυλλο, παρά το γεγονός ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες το άλμπουμ λογοκρίθηκε ακριβώς γι’ αυτό. Οφετιχισμός άξιζε τον κόπο, και ακόμη περισσότερο αν στο τέλος κατέληγαν να μιλάνε για την ομάδα… καλώς ή κακώς.
Roxy Music and Country Life
Το συγκρότημα του θρυλικού Brian Ferry είχε ήδη καρπωθεί πολλές επιτυχίες όταν εμφανίστηκε αυτό το άλμπουμ το 1974, εξαπολύοντας ένα κύμα κριτικής στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο λόγος? Τα δύοξεδιάντροπα μοντέλαπου εμφανίστηκαν γυμνές στο εξώφυλλο. Ή όχι εντελώς, αλλά αρκετά για να αποφασίσουν οι λογοκριτικές αρχές να απαγορεύσουν αυτή την κάλυψη. Το συγκρότημα έπρεπε να το αλλάξει σε ένα πολύ πιο πολιτικά ορθό, με μόνο το φυτικό φόντο και τον τίτλο του άλμπουμ. Φυσικά, αυτό ήταν επίσης πολύ πιο βαρετό και οι θαυμαστές διαμαρτυρήθηκαν για την επίδειξη μεσαιωνικής λογοκρισίας στη δεκαετία του 1970. Με την πάροδο του χρόνου, το αρχικό εξώφυλλο έχει επανεκδοθεί πολλές φορές και αναγνωρίζεται σήμερα ως ένα από τα πιο σέξι στην ιστορία της ροκ, αν και θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως εξώφυλλο περιοδικού για άνδρες.
Pulp and This Is Hardcore
Εμφανιζόμενοι στα μέσα της δεκαετίας του 1980, οι Pulp είναι ένα από τα πιο σημαντικά συγκροτήματα στο Britpop, αν και δεν έχουν αναγνωριστεί όσο άλλα πρότυπα του είδους από τότε. Για τους λάτρεις της μουσικής, το συγκρότημα του Jarvis Cocker βρίσκεται στην κορυφή του alternative rock Olympus, για τα τραγούδια του, τους μηδενιστικούς στίχους αλλά και τις διασκευές του. Το πιο εντυπωσιακό είναι αναμφίβολα το άλμπουμ This His Hardcore, που κυκλοφόρησε το 1998, μια εποχή που, ευτυχώς, η λογοκρισία δεν ήταν πια τόσο της μόδας. Η εικόνα εξωφύλλου δείχνει ένα γυμνό μοντέλο σε ένα κόκκινο σατέν κρεβάτι. Τα χαρακτηριστικά του φαίνονται, αλλά στην πραγματικότητα δεν φαίνεται τίποτα. Όπως στον καλό κομψό ερωτισμό. Φυσικά, ο τίτλος μπορεί να είναι παραπλανητικός, καθώς αυτό που κρύβει αυτό το άλμπουμ, περισσότερο από μια πορνογραφική οπτική της ζωής, είναι τραγούδια πιο χαρακτηριστικά μιας σαπουνόπερας. Ακόμα κι έτσι, το εξώφυλλο έχει γίνει εμβληματικό.
The Jimi Hendrix Experience and Electric Lady Land
Και επιστρέφουμε στα 60s με έναν από τους σημαντικότερους μουσικούς εκείνης της δεκαετίας. Ο καλός Τζίμι Χέντριξ δημιούργησε ένα σχολείο με τον πολύ ιδιαίτερο τρόπο του να παίζει κιθάρα, και έγινε καλτ μουσικός μέχρι τον ξαφνικό θάνατό του το 1971, σε ηλικία μόλις 27 ετών. Με το συγκρότημα του The Jimi Hendrix Experience μπόρεσε να εξερευνήσει εκείνα τα λυσεργικά μονοπάτια του ροκ που άνοιξαν μπροστά τους. Ναρκωτικά, μουσική και φυσικά επίσης σεξ και δωρεάν έρωτας. Το εξώφυλλο του άλμπουμ της Electric Lady Land δεν άφησε τίποτα στη φαντασία. Πολλά γυμνά κορίτσια κοιτάζουν την κάμερα, με τα πάντα στο μάτι. Προφανώς και ο ίδιος ο Χέντριξ ήταν αντίθετος με αυτό το εξώφυλλο, αφού φαινόταν χυδαίο και περιττό. Αλλά η δισκογραφική εταιρεία γνώριζε ότι η διαμάχη θα τους βοηθούσε να πουλήσουν, και έπρεπε ακόμη και να αντιμετωπίσουν τις αρχές των ΗΠΑ για να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν αυτό το άλμπουμ με αυτόν τον τρόπο.